CHAI TIME

Så har efteråret i den grad meldt sin ankomst, det bliver tidligt mørkt, og det er koldt at hoppe op på cyklen om morgenen. Derfor er det vigtig at have noget lækkert at varme sig på. Te og kaffe er jo altid dejligt, men hvis jeg har brug for noget lidt ekstra lækkert at varme mig på, laver jeg altid chai latte. Mælken giver en sød og blød smag, uden at bidrage med en særlig stor mængde kalorier (se energiberegning i skemaet til sidst).

DET HER SKAL DU BRUGE:
(til en stor kop)
2,5 dl skummet mælk
1 spsk grov chaite (man kan også selv lave en blanding)
lidt kanel til at pynte med

Det er meget simpelt, varm mælken op sammen med chaiteen i en gryde. Mælken skal ikke op og koge, men den skal varmes godt igennem og gerne i lidt tid, så brug meget svag varme. Når mælken er blevet varm nok og teen har trukket, sier du mælken så kornene fra teen ikke kommer med. Du kan evt. piske mælken lidt, hvis du vil have den luftig. Pynt til sidst med lidt stødt kanel. Mums det er lækkert!

Dette er en rigtig sund og lækker sag, som med fordel kan erstatte usunde kaloriefyldte snacks, som hører sig efteråret til. Chai latten stiller trangen til noget sødt, uden at bidrage med en masse tomme kalorier. Jeg har for alvor skudt chai latte sæsonen igang herhjemme – hva’ siger I?

MEN HUSK NU LIIIGE at den chai latte der serveres på cafeer og lign. ofte er fyldt med sirup eller sukker, og så er det altså ikke længere en sund snack. Chai latten skal laves på rigtig te og mager mælk, uden tilsat sukker eller pulverhalløj!!!

God aften!
XO Sofie

Billlede: HealthJunkie

FOLLOW ME AT FACEBOOK HERE, BLOGLOVIN? HERE AND INSTAGRAM @sofiebentzen

14 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *