GRÆSKAR-TIME

I går stod den på lørdagshygge med min dejlige veninde AK. Vi elsker begge to at lave lækker mad, men i går orkede vi simpelthen ikke at bruge tid på at stå i køkkenet – vi havde bare brug for at ligge og slænge på sofaen. Så det blev til en nem og hurtig middag, som tilbehør bagte vi græskar, skåret i både, det blev virkelig lækkert. De har en sød og dejlig smag – desuden indeholder græskar meget få kalorier pr 100 g (se energi beregning i skemaet nederst i indlægget). Græskar er et rigtig godt alternativ til pasta og kartofler, og kan med fordel indgå i en sund og varieret kost. Her kommer en meget simpelt opskrift på græskar.

DET HER SKAL DU BRUGE:
1 græskar
lidt olie
salt og peber

Vask græskaret og skær det ud i både. Fordel bådene på en bageplade og dryp lidt olie på, samt salt og peber. Bag græskarbådene i ovnen ved 200 grader i ca. 30 min eller til de begynder at blive brune… MMmmmm de smager altså helt vildt godt og er perfekte til dette eftersårsvejr.

XO Sofie

Billede: HealthJunkie

FOLLOW ME AT FACEBOOK HERE, BLOGLOVIN? HERE AND INSTAGRAM @sofiebentzen 

26 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *