PINK RODFRUGTMOS

Endnu en pink opskrift på HealthJunkie, i sidste uge var det pink frittata, i denne uge er det pink rodfrugtmos. Nogle vil måske  kalde farven fuchsia, jeg kender i hvert fald et par stykker :) Men uanset hvad med vil kalde farven, er der her tale om en meget sund mos, da den udelukkende består af de sunde rodfrugter.

DET HER SKAL DU BRUGE:
1/2 knoldselleri, skåret i tern
4 persillerødder, skåret i tern
2 store gulerødder, skåret i tern
3 rødbeder, skåret i tern
lidt salt og peber

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC   SAMSUNG CSC

Kog alle rudfrugterne i samme gryde, tilsat salt. Kog det i 35 min. Hæld vandet fra (gem en smule væske, hvis du synes din mos bliver for tyk, kan du nemlig blende lidt af det i). Brug stavblender til at blende mosen, smag til med lidt salt og peber, nu er den faktisk klar til servering.

SAMSUNG CSC

Jeg fortrækker mosen til fisk, som det ses på billedet, men den kan selvfølgelig bruges til hvad som helst. Her havde jeg tilberedt laksefilletter i ovnen på en bund af spidskål, løg og pære, opskriften kommer en af de næste dagen.

Mosen her er som sagt rigtig sund og indeholder kun 47 kalorier pr. 100 g – så den er altså rigtig god, hvis du forsøger at smide et par kilo eller blot holde den slanke linje. Du kan altid peppe mosen op med krydderurter, chili eller ingefærd.

Rodfrugte-mos

God aften søde peeps!

XX SOFIE

Billede: HealthJunkie

FOLLOW ME AT FACEBOOK HERE, BLOGLOVIN? HERE AND INSTAGRAM @sofiebentzen 

6 kommentarer

Skriv et svar til Sofie Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *