RØDKÅL

Lige et lille sundt juletip fra Healthjunkie her op til jul :) Spis massere rødkål, det smager så lækkert, og så er det mega sundt!

Rødkål

Det sundeste er selvfølgelig at lave en frisk rødkålssalat (få min opskrift til sidst i indlægget), den man køber er ofte tilsat en masse sukker, men den kan sagtens bruges, hvis man ikke har tid til at lave sin egen. Rødkål indeholder en masse K vitamin, C vitamin, samt en masse andre sunde stoffer og desuden meget få kalorier, kun 30 kcal/100g, så spis endelig løs af den rå rødkål. Når jeg laver min friske rødkålssalat snitter jeg et halvt rødkål helt fint. Så blander jeg det med en håndfuld hakkede mandler, skiver af 2 appelsiner og en håndfuld hakkede abrikoser. Derudover laver jeg en dressing af 3 spsk. æbleeddike og 3 spsk. appelsinsaft og lidt salt og peber – very easy og meget sundt. Uanset hvilken rødkål der står på julebordet, skal I endelig øse op på tallerkenen.

XX SOFIE

Ps. Det er ved at være sidste chance for at vinde en lækker middag for to på Hotel Chocolat lige her.

Billede: iform.dk

FOLLOW ME AT FACEBOOK HERE, BLOGLOVIN? HERE AND INSTAGRAM @sofiebentzen

2 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *