SÅ NEMT FÅR DU 6 OM DAGEN!

                                                                                                                                   SUND HUMUS

Det er ikke nødvendigvis så svært at få de anbefalede 600 gram frugt og grønt dagligt! Her kommer der et forslag til, hvordan du ganske nemt kan få tilstrækkeligt frugt og grønt i løbet af en dag.

Morgenmad
Riv et æble og kog det sammen med i din havregrød.

Formiddagsmad
Bag hjemmebagte boller hvor du har tilføjet frugt eller grøntsager i dejen.

Frokost
Lav din egen tunsalat, hvor du har hakket et løg og en rød peberfrugt i.

Eftermiddagsmad
Lav en grøntsagsjuice af f.eks. gulerod, spinat og ingefær. Juice skal ikke nødvendigvis laves af frugt (kun en af de 6 om dagen må være flydende).

Aftensmad
Som tilbehør til aftensmaden bages rodfrugter i ovnen. Evt. 200 g jordskokker, 200 g gulerødder, 200 g rødbeder og 200 g pastinak drysset med lidt sesamfrø.

Aftenssnack
Humus og fuldkornsstænger til at dyppe. Se opskrift på min sunde humus lige her.

xx Sofie

Billede: HealthJunkie 

3 kommentarer

  • Karoline siger:

    Når du laver rodfrugter i ovnen, hvor lang tid giver du dem så? Og ved hvor høj varme? :-)

  • Cathrine siger:

    Hej,

    Hvad putter du i tunsalat udover løg og peberfrygter? Jeg synes det er svært at finde en sund opskrift på tunsalat.
    Det er en rigtig inspirerende blog du har ! Tjekker den dagligt :)

    Kh Cathrine

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *