Så nemt får du 6 om dagen

Du behøver ikke kæmpe dig igennem et bjerg af broccoli, for at få de anbefalede 600 gram frugt og grønt dagligt. Du skal blot spise en lille smule grønt til alle dine måltider. Her får du et forslag til en grønnere dag!

Morgenmad
Drik et glas appelsinjuice til din morgenmad. Et af de 6 om dagen må gerne være juice, men kun et.

Formiddagsmad
Spis en banan.

Frokost
Riv et par gulerødder og bland dem med rosiner og spise det ved siden af din frokost. Rosiner tæller ikke med i 6 om dagen, men de smager godt sammen med de revne gulerødder.

Eftermiddagsmad
Udskåret æbler med lime.

Aftensmad
Lav en wok med en masse grøntsager, husk at løg også tæller med i de 6 om dagen. Når du laver en wok får du mulighed for at bruge en masse grøntsager. Her kan du sagtens bruge frosne grøntsager, som er mindst lige så sunde som de friske. Når grøntsager bliver frosset ned, bevarer de nemlig deres høje indhold af vitaminer og mineraler.

Aftenssnack
Lav din egen hummus (se min opskrift her) og dyp gulerodstænger i.

 

Det var et forslag til hvordan du i løbet af en dag kan sikre dig tilstrækkeligt frugt og grønt – det kan jo gøres på utallige måder!

God weekend peeps :)

xx Sofie

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *