SIMPEL OG SUND SPIDSKÅL

Simpel, sund og lækker hverdagsmad. De af jeg som har fulgt med på bloggen i længere tid ved, at jeg er stor tilhænger af hurtige og nemme retter. Netop nu er spidskål i sæson, og jeg elsker spidskål – ofte spiser jeg den rå i diverse salater osv., men disse stegte spidskål smager altså helt fantastisk. Prøv dem lige 😉

DET HER SKAL DU BRUGE:
1 spidskål
1 klat smør
groft salt

IMG_4004

Alt hvad du skal gøre er at skære spidskålen i kvarte, smelt smørret på en stor pande, indstil komfuret på svag varme og placer de fire stykker spidskål på panden i det smeltede smør (olie kan også bruges, men jeg synes smør smager bedst). Ind i mellem vendes stykkerne, så de får varme hele vejen rundt. De skal ca. stege i 20-30 min ved meget svag varme. De sidste minutter kan du med fordel skrue op for varmen, så spidskålen bliver gylden til servering. Drys så det grove salt over stykkerne. Server for eksempel det kvarte spidskål som tilbehør til oksekød eller fisk. Det lyder måske lidt kedeligt, men det smager altså helt fantastisk.

IMG_4006

Det her er en nem måde at få en masse C vitamin på ? så spis endelig løs. Her kan I se energiberegningen.

Skærmbillede-2012-09-10-kl.-11.04.54

 

XX SOFIE

Fotos: HealthJunkie

FOLLOW ME AT FACEBOOK HERE, BLOGLOVIN? HERE AND INSTAGRAM @sofiebentzen

3 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *