Slanketip #4

Nu sidder jeg igen hjemme hos mine søde forældre i Ry. Jeg er taget hjem for at få ro til at læse til eksamen. Jeg har siddet hele dagen i dag med hovedet begravet i bøgerne. I løbet af eftermiddagen var jeg ved at gå helt kold, desuden syntes jeg, at jeg havde fortjent lidt lækkert, nu jeg var så flittig 😉 Der er sikkert flere af Jer, som også sidder og læser til eksamen, eller som blot kunne bruge et sundt alternativ til en dessert.

Her kommer en nem opskrift på SkyrSnack, som er en sund snack/mellemmåltid, som desuden er genial, hvis man er i gang med et vægttab, og stadigvæk har lyst til en dessert i ny og næ!

Det her skal du bruge:
60 g skyr
1/2 pære (alt frugt kan bruges)
6 mandler
en smule revet mørk chokolade

Skær den halve pære i mindre stykker og fordel dem på din skyr, fordel herefter mandlerne og riv chokoladen udover.

Mmmmm… så kunne min hjerne lidt igen…

Grunden til at dette mellemmåltid er så hensigtsmæssigt, når man sidder og læser til eksamen, er at måltidet bidrager med sunde fedtstoffer til hjerne (fra mandlerne). Hjernen består af over 60% fedt, og har derfor brug for at få tilført sunde fedtstoffer. Derudover bidrager SkyrSnacken med energi fra fruktosen (fra pæren), og til sidst tilfører måltidet en stor mængde proteiner (fra skyr), som giver en god mæthed, som holder længe. Nååårh ja… så skal vi ikke glemme det lave kalorieindhold – win win win WIN :)

Men som sagt er SkyrSnacken altså også velegnet som en sund dessert!

Her kan I se energiberegningen af måltidet.

God aften ?

XO Sofie

10 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *