Slanketip #5

Yes solen skinner, og luften er lun. Det er derfor blevet tid til slanketip #5. Jeg tror ikke, jeg er den eneste der får lyst til iskaffe eller frappucino, når vejret er så fantastisk. Men desværre er mange af udgaverne på cafeer og kaffebarer de rene kaloriebomber. De er tilsat sirup, fuldfed mælk, sukker og nogle gange flødeskum på toppen. De hører med i kategorien flydende kalorier, hvilket er noget af det værste, da de ikke mætter og derfor blot tilfører kroppen en masse energi i form af kalorier. Da de ikke mætter er det nemt at få for mange kalorier i løbet af en dag.

Slanketip #5 er derfor at man skal tænke sig godt om med de flydende kalorier(det gælder både iskaffe, sodavand og milkshakes), men hvis man selv laver sin iskaffe, er det muligt at lave en meget kalorielet version, som smager fantastisk. Min hjemmelavede iskaffe kommer på bloggen i morgen med opskrift og energiberegninger – yay! Man behøver altså ikke at udelukke iskaffe fra sin kost, selvom man gerne vil tabe sig eller holde den slankelinje – man skal blot undgå dem de servere på cafeer og i stedet lave sin egen!

Det er selvfølgelig ikke særlig nemt at lave sin egen iskaffe, hvis man tuller rundt inde i byen. Jeg ved der findes steder hvor de ikke fylder alt muligt i iskaffen. I det næste stykke tid vil jeg tjekke lidt forskellige steder ud i kbh og prøve at finde nogle sunde versioner af iskaffe – jeg vender tilbage med en lille guide :)

Indtil da må I bruge min sunde opskrift, som altså er at finde her på bloggen i morgen!

Jeg håber, I nyder solen :)

L.O.V.E.
Sofie

9 kommentarer

  • Karina siger:

    Den opskrift ser jeg meget frem til! Jeg er generelt rigtigt glad for at følge din blog, du kommer med mange brugbare tips :) Jeg er ved at være i mål med et 11 kg’s vægttab, og bruger flere af dine tips til at spare på kalorierne.

  • Birgitte siger:

    Glæder mig til opskrift :)

  • Stephanie Honoré Oldendow-Larsen siger:

    Jeg ved (da jeg arbejder på baresso) at du kan få en kalorielet version! En Latte Ice (Iskaffe) på baresso laves ved at komme isterninger i en kop, fylde den op med mælk og tilføje et espressoshot med to pump rørsukker i. Den kalorielette version kan dertil være at bestille den på skummetmælk, og spørge baristaen om du må – inden espressoen hældes i – komme sødetabletter i espressoshottet. Jeg tror ikke det kan laves mere kalorielet end det 😉 (Jeg ELSKER det – og drikker det ofte .. med god samvittighed!)

    Et tip herfra! :-)

    • HealthJunkie HealthJunkie siger:

      Kære Stephanie,
      Tak for tippet! Den lyder jo præcis som min opskrift – meget kalorielet (som du også skriver). Jeg kommer helt sikkert forbi og prøver den en dag. Mums!
      God weekend :)
      xx Sofie

  • Emilie siger:

    Stephanie er lidt inde på det, jeg altid gør, når jeg bestiller iskaffe (og det er tit!) I stedet for at bede om en iskaffe, så ekspedienten automatisk laver den (potentielt sukrede og fede) iskaffe de har på kortet, beder jeg ganske simpelt om to shot espresso, isternerninger og skummetmælk. Så undgår man misforståelser og jeg drikker min iskaffe med god samvittighed :)

  • bente siger:

    Glæder mig til opskriften på slanke iskaffe og andre slanketips :-)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *