SUND RABARBERKOMPOT

Det er altid godt at have lidt sund rabarberkompot i køleskabet, så kan man hurtigt tilfredsstille den søde tand, uden for mange kalorier. Det er nemt at lave, og det kan sagtens holde sig 4-5 dage i køleskabet. Desuden er det netop nu, at det er sæson for rabarber. Jeg spiser det både sammen med skyr, i koldskål og i min havregrød. Min opskrift på rabarber-havregrød kommer på bloggen i morgen, og den er rigtig lækker.

DET HER SKAL DU BRUGE:
400 g friske rabarber
2 vaniljestænger, del vaniljestængerne og bland kornene med sukkeret
1 spsk sukker

SAMSUNG CSC

Skær rabarberne i lidt grove stykker, fordel dem i et fad som kan gå i ovnen. Fordel sukker og vaniljekorn over rabarberne, læg de tomme vaniljestænger med i fadet. Bag det hele ved 150 grader i ca. 20-30 min, indtil de er møre. Nu kan rabarberkompotten bruges, enten varm eller nedkølet. Det skal opbevares i en beholder i køleskabet. Se energiberegning i skemaet nedenfor. Udover det lave kalorieindhold bidrager rabarber med et højt indhold af de sunde kostefibre.

Skærmbillede 2013-05-28 kl. 15.46.51

XX SOFIE

Billede: HealthJunkie

FOLLOW ME AT FACEBOOK HERE, BLOGLOVIN? HERE AND INSTAGRAM @sofiebentzen

 

14 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *